«ابوبکر بغدادي» خليفه خودخوانده «داعش» کيست؟
«ابوبکر بغدادي» خليفه خودخوانده «داعش» کيست؟
 
  

طبق ادعاي منابع نزديک به تکفيري‌ها، «ابوبکر البغدادي»، سرکرده ارشد گروهک «دولت اسلامي عراق و شام»(داعش) که روز يکشنبه «خليفه دولت اسلامي» معرفي شد، معروف به شيخ نامرئي، مدرک مطالعات اسلامي دارد.

ابوبکر البغدادي، سرکرده تروريست ها که روز گذشته داعش وي را به عنوان «خليفه اول مسلمانان» معرفي کرد هميشه هنگام سخنراني براي عناصر تروريستي نزديک به خود، نقاب بر چهره مي‌گذارد، و به همين علت مقلب به "شيخ نامرئي" است.
«ابو محمد العدناني»، سخنگوي رسمي سازمان تروريستي القاعده گفت: نام اصلي ابوبکر البغدادي، «عبدالله ابراهيم» است. وي اصل و نسب خود را از ابوبکر از خلفاي اسلامي مي‌داند  و تحصيلات خود را در «دانشگاه اسلامي» بغداد مي داند و شاگرد «ابومصعب الزرقاوي» در عراق بود.
ابومصعب الزرقاوي، يکي از اسلاف البغدادي بود که تا زمان مرگش رهبري يکي از خشن‌ترين گروه‌هاي جهادي در عراق را برعهده داشت، اما نهايتا مخفيگاهش لو رفت و  در سال 2006 در جريان حمله هوايي نيروهاي آمريکايي کشته شد.
بر اساس گزارش‌ پايگاه هاي اينترنتي وابسته جريان هاي تکفيري، ابوبکر البغدادي در سال 1971 در شهر سامرا در شمال عراق متولد شد و داراي مدرک دکتراي مطالعات اسلامي است.
به گفته تکفيري‌هاي نزديک به ابوبکر البغدادي، وي در زمان اشغال آمريکا در عراق در يکي از مساجد عراق فعاليت مي کرد و قبل از جنگ آمريکا عليه عراق، افکارهاي افراطي داشت.
برخي بر اين باورند که البغدادي در زمان حکومت صدام حسين هم يک تکفيري بوده است و  برخي ديگر هم مي‌گويند که وي در خلال چهار سالي که در اردوگاه نظامي «بوکا» آمريکا در جنوب عراق زنداني بود، به تندروي روي آورد. اردوگاه «بوکا» در جنوب عراق جايي بود که آمريکايي‌ها بسياري از فرماندهان القاعده را در آنجا محبوس مي‌کردند.
البغدادي که روز گذشته از سوي داعش به عنوان خليفه خودخوانده مسلمانان معرفي شده است، در سال 2010 رهبري سازمان تروريستي القاعده عراق را در دست گرفت و در 2010، برنامه 60 انفجار تروريستي را در يک روز طراحي کرد و 110 نفر در پي اين انفجارها کشته شدند.
وي با ايمن الظواهري، رهبر القاعده، بيعت نکرده است. ظواهري از داعش خواسته بود که روي عراق متمرکز شود و سوريه را به گروه تروريستي جبهه النصره بسپارد. او و تروريست هاي تحت فرمانش علنا از خواسته‌هاي ايمن الظواهري سرپيچي کرده اند، و بسياري از مفسران معتقدند که بغدادي اکنون در ميان عناصر تروريستي از جايگاه بالاتري برخوردار است.
ديويد ايگنيشس، نويسنده معروف روزنامه واشنگتن پست نوشت: «ممکن است جانشين واقعي بن لادن، ابوبکر البغدادي، رهبر داعش، باشد.»
ظواهري هنوز هم به ‌واسطه نمايندگان و روابطش در پاکستان، شبه‌جزيره عربستان و شمال آفريقا از قدرت زيادي برخوردار است، اما بغدادي به انضباط و سازماندهي بالا و مهارت بي‌رحمانه در مديريت ميدان جنگ معروف است، و تحليل‌گران مي‌گويند که اين ويژگي‌ها باعث مي‌شود که سازمان او براي جهادي‌هاي جوان بيشتر از سازمان تحت امر ايمن الظواهري، مرد شماره يک القاعده جذابيت داشته باشد.
هسته اوليه سازمان تروريستي دولت اسلامي عراق و شام موسوم به داعش، «دولت اسلامي عراق» بود که در 15 اکتبر سال 2006 تاسيس آن اعلام شد و در سال 2007 منحل شد تا اينکه طي سال هاي 2013 و 2014 مجداد احيا شد اين در حالي است که تاسيس «داعش» سوريه در 10 آوريل سال 2012 اعلام شد.
در سال 2010 نيز ابوبکر البغدادي بيعت خود با اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده را اعلام کرد و توانست فعاليت تروريستي اين گروه را در سوريه و عراق افزايش دهد.
بر اساس اين گزارش، البغدادي در 12 مي 2014 داعش روابط خود با القاعده را قطع کرد و حتي از القاعده و ايمن الظواهري درخواست کرد که با دولت وي بيعت کنند.
شبه نظاميان گروه تروريستي «دولت اسلامي عراق وشام» (داعش) مدعي تشکيل به اصطلاح خلافت يا دولت اسلامي شده‌اند.
ابو محمد العدناني سخنگوي داعش در فايلي صوتي که روز يکشنبه (8 تير، 29 ژوئن) در تارنماي اين گروه افراطي منتشر شد، ابوبکر البغدادي رهبر اين گروه تروريستي را «خليفه» و «رهبر مسلمانان در همه جا» اعلام کرد.
عدناني افزود: «شوراي دولت اسلامي پس از تشکيل جلسه و بحث درباره اين مساله تصميم به تشکيل خلافت اسلامي و تعيين خليفه براي مسلمانان گرفته است.»
اين سخنگو افزود اين خلافت که «دولت اسلامي» ناميده مي شود از حلب در شمال سوريه تا دياله درعراق را در برخواهد گرفت.
اين گروه تروريستي که تحت حمايت مالي و لجستيکي غرب و متحدان منطقه‌اي آن قرار دارد به دليل راه اندازي کمپين ترس و جنايات بي‌رحمانه در درگيري‌ها در سوريه وعراق بدنام است.
 
منبع: فارس

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 10 تير 1393 | 23:35 | نویسنده : ع. مقدم |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب قالب وبلاگ
  • وب استاندارد
  • وب علی شش
  • وب مقاله عکس