عامل اصلي شهادت علامه حسن شحاته به دام افتاد + تصاوير
عامل اصلي شهادت علامه حسن شحاته به دام افتاد + تصاوير
 
  

نيروهاي پليس مصر با همکاري نيروهاي امنيتي اين کشور موفق شدند عامل اصلي شهادت علامه شيخ حسن شحاته و 4 تن ديگر از پيروان اهل بيت(ع) را قبل از خروج از مصر بازداشت کنند.


به گزارش خبرگزاري اهل‌بيت(ع) ـ ابنا ـ نيروهاي امنيتي مصر روز پنج‌شنبه عامل اصلي شهادت علامه حسن شحاته را که سال گذشته در شب ميلاد امام زمان(عج) قلب شيعيان را به درد آورد؛ قبل از فرار به ليبي دستگير کردند.

براساس خبري که اليوم السابع منتشر کرده، «حمدي محمد محمد بريک الجلعاوي» 42 ساله که از ساکنان خيابان "سعد زغلول" در منطقه ابو المنرس استان جيزه است پيش از خروج از مصر به دام افتاده است.

وي که در يک شرکت تجاري مصر فعاليت مي‌کند در شهر "مَرسي مَطروح" واقع در استان مطروح پيش از فرار از مصر بازداشت شده است.

سرهنگ «احمد ابو عقيل» با بيان اينکه نيروهاي پليس با همکاري سازمان امنيت ملي موفق شدند اين فرد را پيش از ترک مصر دستگير کنند اظهار کرد: برطبق گزارشات رسيده از اداره تحقيق جنايي، وي يکي از عوامل اصلي قتل شيخ حسن شحاته و همراهان وي است که قصد داشت از راه‌هاي فرعي و بياباني از کشور خارج شود.

تکفيري‌ها و وهابي‌هاي مصر سال گذشته با حمله به مراسم ميلاد امام زمان(عج) در "زاويه ابو مسلم" واقع در استان الجيزه، «شيخ حسن شحاته» 55 ساله را به همراه برادرش «محمد شحاته» 35 ساله و دو تن ديگر از پيروان اهل‌بيت(ع) را به طرز فجيعي به شهادت رساندند.

سلفي‌هاي تکفيري به اين جنايت اکتفا نکرده و پيکر آنان را مورد هتک حرمت قرار دادند که اين حادثه تلخ قلب شيعيان را به درد آورد.

در ويديويي که از اين حادثه دلخراش منتشر شده، شماري از افرادي که در قتل مستبصر بزرگ مصري و سه تن ديگر مشارکت داشتند، در اقدامي غير انساني با بستن طناب به جنازه هاي آنان، آنها را در خيابان بر روي زمين کشيدند.

شيخ حسن شحاته در سال 1946 در خانواده‌اي «حنفي» مذهب در استان «الشرقيه» مصر به دنيا آمد و در سال 1996 در سن 30 سالگي به مذهب تشيع درآمد. وي فارغ التحصيل مرکز «القراءات» بود و مدرک کارشناسي ارشد خود در رشته «علوم قرآني» را از اين مرکز دريافت کرد.

اولين خطبه نماز جمعه خود را در حالي‌که بيش از 13 سال نداشت، در مسجد روستايش خواند و خواندن خطبه‌هاي نماز را هنگام اداي خدمت سربازي در نيروهاي مسلح مصر نيز ادامه داد و مسئول توجيه و بالا بردن روحيه نيروهاي يگان مهندسي ارتش مصر در سال 1973 و گوينده راديو و تلويزيون بود. به اين ترتيب شيخ شحاته در خانواده‌اي دوستدار اهل‌بيت(ع) رشد يافت.

آنگونه که خود شحاته مي‌گفت، پدرش درباره شخصيت امير المؤمنين على بن ابى‌طالب عليه السلام براي وي بسيار سخن مي‌گفت و به شيخ حسن مي‌گفت: فرزندم، امير المومنين عليه السلام مهمترين حامى اسلام بود. هنگامي‌که حضرت علي(ع) در کنار پيامبر(ص) بود، هيچ‌گاه کسي جرات نمي‌کرد، به آن حضرت آزاري برساند.

شحاته خود مي‌گويد: بيست سال را با اهل تصوف سپري کرده و تنها نتيجه‌اي که از آنها گرفته اين بوده که آنها در ميان خود به شاخه‌هاي متعددي تقسيم شدند که وهابي‌ها يکي از آنها هستند که چهره اسلام را تحريف کرده و مباني اعتقادي خود را براين انديشه باطل بنا کردند که هيچ يک از ائمه را به رسميت نمي‌شناسند و تنها فرد مورد قبول نزد آنها «ابن تيميه» است که حتي بيش از پيامبر(ص) او را گرامي مي‌دارند.

شيخ حسن شحاته طي سال‌هاي 1994 تا 1996 به مذهب تشيع گرويد، با اين حال در اين مدت نيز همواره مدافع اهل تسنن بود، اگرچه دشمنانش وي را متهم به ناسزا گفتن به صحابه و عايشه مي‌کردند.

وي در دوره حکومت سه دهه‌اي «حسني مبارک»، رئيس جمهوري مخلوع مصر سه سال در زندان به سرمي‌برد و از سفر به خارج از مصر منع شده بود.

مطبوعات و رسانه‌هاي مصر وي را از بزرگ‌ترين شيوخ اين کشور و بحث برانگيزترين آنها در مصر مي‌دانستند و او را «علامه شيخ حسن احمد شحاته» مي‌ناميدند که از شيوخ و علماي الازهر و امام جماعت يکي از بزرگ‌ترين مساجد قاهره و برگزار کننده مجموعه برنامه‌هاي «العلم» در راديو و تلويزيون و مساجد مصر بود.

مردم مصر او را به عنوان امام جماعت مسجدي مي‌شناختند که در نزديکي سفارت اسرائيل در قاهره قرار داشت و روزهاي جمعه براي شنيدن خطبه‌هاي نماز جمعه و سخنراني‌هايش به اين مسجد هجوم مي‌آوردند تا سخنان وي درباره برحق بودن اهل بيت و وفاداريش به ولايت آنها را بشنوند و شيخ را همواره منادي حق و حقيقت مي‌دانستند و از آنجا که وي همواره رسوا کننده رژيم صهيونيستي بود و عليه آنها سخن مي‌گفت، نماز جمعه وي همواره با اتخاذ تدابير شديد همراه بود.

دانش آموزان بسياري توسط شيخ شحادته در الازهر پرورش يافتند که از جمله آنها مي‌توان به «شيخ طنطاوي» اشاره کرد.

گفته شده که وي پيامبر(ص) را در خواب ديده که از وي خواستار ولايت حضرت علي(ع) و دفاع از اهل بيت عليهم السلام برپاي منابر و در تمام رسانه‌ها شده و به همين دليل گفته مي‌شود، چون سخن وي از دل برمي‌آمده لاجرم بر دل هم مي‌نشسته و بسياري را پاي منبر خطابه‌هايش مي‌کشيده است.

شيخ حسن شحاته در مصر از جمله مهمترين دشمنان وهابيت به شمار مي‌آمد که در هرجا منبر سخنراني داشت، غير ممکن بود، ماهيت واقعي وهابي‌ها و وهابيت را برملا نکند، به همين دليل در سال 1996 توسط دستگاه‌هاي امنيتي مصر و در واقع به شکايت گروه‌هاي وهابي مصري دستگير و تنها به اتهام اعلام ولايت علي ابن ابيطالب و ترويج تشيع در مصر راهي زندان شد تا قدر و ارزش شيخ بيش از پيش نزد مردم مصر افزايش يابد. شيخ پس از خروج از زندان از هرگونه سخن گفتن و اظهار نظر در رسانه‌هاي جمعي منع شد. اين موجب شد تا وي از منبر براي برملا کردن ماهيت واقعي نظام مبارک و آنچه در زندان بر وي گذشته استفاده کند.

مولفات شيخ حسن شحاته آنگونه که خود مي‌گويد، کتاب «إحياء علوم الدين» بوده و اشعار و رساله‌هايي نيز به رشته تحرير درآورده که بايد از ميان آنها به رساله «سراج الأمة في خصائص السادة الأئمه» اشاره کرد.

درباره فعاليت‌هاي مذهبي خود، شحاته که به خاطر ساختار مذهبي خانواده‌اش خيلي زود و در نوجواني وارد فعاليت‌هاي ديني و مذهبي شد و همين موجب شد تا وي براي اولين بار هنگامي‌که هنوز به سن 15 سالگي نرسيده بود، پاي منبر برود و به گفته‌اش خود با دست خود خطبه نماز را بنويسد. شحاته 5 سال خطيب مسجد «الأشراف» روستاي خود بود.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 12 ارديبهشت 1393 | 2:45 | نویسنده : ع. مقدم |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب قالب وبلاگ
  • وب استاندارد
  • وب علی شش
  • وب مقاله عکس