محور پاکي جامعه اسلامي از خانه فاطمه (س) است
محور پاکي جامعه اسلامي از خانه فاطمه (س) است
 
  

آيت‌الله اراکي گفت: اگر جامعه اسلامي را در يک کلمه وصف کنيم جامعه متخلق به پاکي است که محوريت آن از خانه حضرت زهرا (س) نشأت مي‌گيرد.


آيت‌الله اراکي، دبير کل مجمع جهاني تقريب بين مذاهب اسلامي در همايش بين المللي" فاطمه زهرا بانوي مهر، ام ابيها(س)" با اشاره به نقش حضرت زهرا (س) تنها دختر پيامبر (ص) در پاکي جامعه اسلامي گفت: اگر جامعه اسلامي را در يک کلمه وصف کنيم جامعه برخوردار از پاکي و درستي است که قلب و محور آن از خانه فاطمه (س) نشأت مي‌گيرد. دامن اين بزرگوار پاکي را به تمام جهان نشأت داد و 11 معصوم (ع) همچون امام حسن (ع)، امام حسين (ع) و امامان معصوم در دامن اين بزرگوار تربيت و به جهان عرضه شدند.

وي افزود: خداوند متعال و رسول‌اش ذلت را براي ما مسلمانان مبرا مي‌دانند و اين لذت از پاکي نشأت‌گرفته وجود حضرت زهرا (س) به فنا مي‌رسد. افتخار ما شيعيان است که قلب ما در آن خانه‌اي مي‌تپد که خداوند وحي‌اش را نازل کرد و همه جهان پاکي‌اش را مديون اين خانه است. خانه حضرت زهرا (س) مکاني که نور خدا در آن جلوه مي‌کند و پيامبر (ص) مي‌فرمايد خانه فاطمه (س) از تمام خانه اوليا و پيامبران برتر بوده و نور الهي از آن نشأت مي‌گيرد.

آيت‌الله اراکي عنوان کرد: اگر دامن حضرت زهرا (س) نبود اثري از پاکي، راستي و نيکي باقي نمي‌ماند و جهان پر از نفاق، جنايت و دروغ مي‌شد و اگر نامي از ارزش‌ها در جامعه باقي مانده همه وام‌دار دامان فاطمه (س) است. در طول 300 سال پس از رحلت رسول خدا (ص) همچنان دامان حضرت فاطمه (س) ارزش‌ها را به جامعه تزريق مي‌کند و هيچ خانه‌اي همچون خانه ايشان شهيد‌پرور و محل ايثار نيست.

آيت‌الله اراکي عنوان کرد: حضرت زهرا(س) تنها بانويي است که رضايت و خشم ايشان رضايت و خشم الهي است.

وي در پايان خاطرنشان کرد: اميدواريم اين دست همايش‌ها که به همت اتحاديه زنان مسلمان برگزار شده منتج به ترسيم جامعه اسلامي که محورش پيامبر (ص) و مرکز آن خانه فاطمه (س) است، شود و اميدواريم اين اتحاديه اهداف‌ خود را در راستاي دست‌يابي به جنبش فاطمي و جامعه اسلامي محقق سازد.



 

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 12 ارديبهشت 1393 | 2:39 | نویسنده : ع. مقدم |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب قالب وبلاگ
  • وب استاندارد
  • وب علی شش
  • وب مقاله عکس