حضرت زهرا (س) الگو و فخر زنان عالم است
حضرت زهرا (س) الگو و فخر زنان عالم است
 
  

حضرت آيت الله صافي گلپايگاني گفتند: بايد بر دنيا فخر داشته باشيم كه بزرگترين بانوي جهان الگو و اسوه‌ بانوان مسلمان مي‌باشد. امروز زنان ما با پيروي از دستورات انسان‌ساز ايشان خود را در صف مقدم بانوان جهان مي‌بينند و به اين كرامت و افتخار بزرگ به خود مي‌بالند.

 

به گزارش خبرگزاري حوزه،متن پيام اين مرجع تقليد به کنکره شعر فاطمي درقم بدين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

اللهم صل علي محمد و اهل بيته و صلّ علي البتول الطّاهرة الصديقة المعصومة الشهيدة و علي ابيها و بعلها و بنيها

ميلاد مسعود حضرت صديقه‌ طاهره فاطمه زهرا سلام الله عليها را به ساحت مقدس كوثر زمان و قطب دوران حضرت بقية الله الاعظم ارواح العالمين له الفداء و به دوستداران خاندان عصمت و طهارت و حضار عزيز و محترم تبريك و تهنيت عرض مي‌نمايم.

حقير با زبان الكن و بيان ناقص و با اعتراف به عجز و ناتواني، اين جرئت و جسارت را در خود نمي‌بينم كه نسبت به آستان مقدس فاطمي عرضي داشته باشم؛ اما از باب اين كه حقير هم در زمره‌ي خادمان و جاروكشان دربارش محسوب شوم، عرض چاكري و ادب مي‌نمايم.

سخن درباره‌ي يكي از حجت‌هاي بزرگ الهي است كه بر حجت‌هاي ديگر خداوندي حجت بود. وجود مقدسي كه اهل بيت عليهم السلام براي حقانيت مذهب تشيع به آن احتجاج مي‌نمودند. بانوي بزرگي كه در درجه‌ي اعلاي معنويت و حقيقت قرار دارد. شخصيتي كه براي جهان بشريت الگو و اُسوه بود از جهات مختلف؛ در عفاف، عصمت، كرامت، صداقت و دفاع از مقامِ اول مظلومِ عالم و حمايت از امام زمان خود نمونه و اُسوه بود. آن بانوي بزرگي كه با خطبه‌ي غرّاء خود كه در آن جوّ اختناق و وحشت ايراد كردند، فلسفه احكام نوراني اسلام را تشريح نمودند.

فضايل آن حضرت بسيار زياد است كه نمي‌توان در اين فرصت كم حتي ذرّه‌اي از آن را بازگو نمود. همين حديث مشهور كه پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله مي‌فرمايد: « انّ الله تعالي يغضبُ لِغضبِ فاطمه و يَرضي لرضاها» درعين اختصار، معناي والا و مهمّي دارد كه حقايق مهم ولايي تا حضرت مهدي موعود عجل الله تعالي فرجه الشريف را مي‌توان از آن استفاده نمود.

و امروز كه ما در آستانه‌ي ولادت باسعادت آن حبيبه‌ي خدا و ناموس كبريائي قرار گرفته‌ايم؛ بايد بر دنيا فخر داشته باشيم كه بزرگترين بانوي جهان كه در اوج مكارم اخلاقي قرار دارد، الگو و اسوه‌ي بانوان مسلمان مي‌باشد. امروز زنان ما با پيروي از دستورات انسان‌ساز ايشان خود را در صف مقدم بانوان جهان مي‌بينند و به اين كرامت و افتخار بزرگ به خود مي‌بالند و در آخر آنچه كه بسيار اهميت دارد اين است كه در طول تاريخ اسلام شاهد عرض ادب و اخلاص هزاران دانشمند و عالم و شاعر و مداح به دربار ملكوتي آن حضرت هستيم كه هر كدام به اندازه‌ي بضاعت خويش گفتاري و شعري و مقاله‌اي ارائه داده‌اند و نمونه‌اي از آن كنگره‌ي شعر فاطمي است كه شاعران و مادحان عزيز به ساحت نوراني آن حضرت عرض ادب مي‌نمايند.

درود و تحيات الهي بر شما شاعران و مادحان باد. بر اين سِمَت بزرگ به خود بباليد و شاكر اين نعمت آسماني باشيد. انشاء ‌الله تعالي رضايت خاطر انور حضرت ولي الله الاعظم شامل حال شما گردد و حقير هم از شما التماس دعا دارم.

و السلام عليكم و رحمة الله بركاته




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 12 ارديبهشت 1393 | 2:36 | نویسنده : ع. مقدم |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب قالب وبلاگ
  • وب استاندارد
  • وب علی شش
  • وب مقاله عکس