بازماندگان فاجعه منا نیاز به مراقبت بهداشت روان دارند/ کمک تمام‌عیار وزارت بهداشت

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا مبنی بر نیاز بازماندگان فاجعه حادثه منا به مراقبت‌های بهداشت و روان اظهار کرد: حمایت از خانواده‌ جانباختگان منا بر عهده سازمان حج و زیارت بوده که خوشبختانه آنها نیز به مسئولیتهای خود عمل می‌کنند. طبیعی است که این وظیفه بر عهده سایر ارگانها و مسئولان مربوطه نیز باشد.
وی در ادامه با اشاره به سنگین بودن حادثه منا برای خانواده‌های جانباختگان گفت: پذیرش این مسئله در میان آنان ممکن است سخت باشد و نیاز به مشاوره و مراجعه به روانپزشک برای آنان ضروری است همکاران ما در انجمن‌های مختلف در این رابطه آمادگی خود را اعلام می‌کنند.
وی تاکید کرد: این افراد باید خود این موضوع را قبول کرده که رضای خدا راضی باشیم قطعا جایی رفتگان در بهشت برین بوده و اجر آنها با خدا خواهد بود.
وزیر بهداشت تاکید کرد: بازماندگان نیاز به مراقبت دارند و وزارت بهداشت با کمال افتخار هر امکانی که لازم باشد را در اختیار سازمان حج و زیارت قرار می‌دهد.
هاشمی در ادامه در رابطه با راه اندازی بیمارستان جامع زنان اظهار کرد: در این رابطه باید در حوزه سلامت تفاوتی بین زن و مرد قائل نباشیم و خدمت رسانی انجام شود این مسئله یعنی راه اندازی بیمارستان جامع زنان برای تکریم بیشتر زنان است اگر این بیمارستان ایجاد شود هم بار معنوی دارد و هم بار اقتصادی در برخی استانهای کشور پزشک متخصص زن و فوق تخصص زن وجود دارد که امکان دایر کردن این بیمارستان را فراهم می‌کند.
وی تاکید کرد: این مراکز در تمام دنیا وجود دارد و کسانی که این مراکز را ایجاد کرده‌اند نیز با در نظر گرفتن رعایت حقوق شهروندی در احداث آن تلاش کرده‌اند. از سوی دیگر باید برای بخشی از بیماریهای آقایان نیز کلینکهای احداث شود.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر عدم کنترل موالید در بین کسانی که دارای آسیب‌های اجتماعی هستند عنوان کرد: درباره زنانی که در معرض اقدامات پر خطر جنسی هستند برخی اعتقاد دارد باید در جهت عقیم سازی آنها اقدام شود ما تا مجوز شرعی نداشته باشیم نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم و قانونا هم این کار امکان پذیر نیست.
هاشمی افزود: آموزش ، تامین شغل و مراقبت از این افراد و همچنین نگهداری صحیح آنها با کمک دولت و مجلس و توجه بیشتر نهادها ضرورتی برای عقیم سازی این افراد ایجاد نمی‌کند.برخی از این افراد به دلایل متعدد به ورطه آسیبهای اجتماعی افتاده‌اند که باید علتهای آن شناسایی و رفع شود نه اینکه به معلول آن بپردازیم.
وی تاکید کرد: در  بحث‌های که باید با دستور شارع مقدس آن را اجرا کنیم باید نظر شارع را جویا شده و حکم قانونی ایجاد شود وقتی چنین قانونی را نداریم طبیعتا اقدامی هم صورت نمی‌گیرد.
وی یاد آور شد: در غربالگری بیماریهای مختلف تفاوتی بین زنان و مردان وجود ندارد در بخشهای که شبکه‌های بهداشتی داریم  این اقدامات انجام می‌شود.در برخی بیماریهای بانوان مانند سرطان پستان در برخی استانها غربالگری انجام می‌شود و برنامه‌ کشوری آن روی کاغذ بود و نیاز تامین اعتبار آن می‌باشیم که باید در بودجه سال 95 این مسئله مد نظر قرار گیرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اخبار روز
برچسب‌ها: سلامتی روان-دکترهاشمی-شهدای منا

تاريخ : سه شنبه 21 مهر 1391 | 17:21 | نویسنده : سید محمد علی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب قالب وبلاگ
  • وب استاندارد
  • وب علی شش
  • وب مقاله عکس