اختصاص اثر جدید «حسن خانچی» به جان‌باختگان فاجعه منا

حسن خانچی، خواننده آواهای دینی کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به تولید اثری برای کشته‌شده‌های فاجعه منا، گفت: مقدمات تهیه این اثر فراهم شده است و به احتمال بسیار زیاد طی یک یا دو روز آینده، کار آن پایان خواهد یافت.
وی افزود: شروع کار از روز گذشته کلید زده شد و برای این کار طی صبحت‌هایی که با مرتضی حیدری آل‌کثیر، شاعر آئینی کشور انجام شد قرار بر این شد تا این کار با توجه به محدودیت زمانی، هرچه سریعتر کلید بخورد.
خانچی اظهار کرد: اطلاع یافتم که «ناصر دغاغله» در این مورد شعری زیبا سروده است، ‌پیامی به من داده شد تا این شعر را به‌عنوان شعر عربی اثر انتخاب کنم. قرار شد تا در بخش فارسی اثر نیز مرتضی حیدری آل‌کثیر کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: به اعتبار این دو استاد، آمادگی خودم را برای خواندن این اثر اعلام کردم و همانطور که گفته شد از روز گذشته کلید کار زده شد. صدابرداری کار نیز بر‌عهده داوود سعدیان، قرار گرفت. ‌یکی از ویژگی‌ها کار این است که به محض اینکه دوستان همکار از نیت کار مطلع می‌شدند بدون هیچ توقعی اعلام آمادگی می‌کردند.
این خواننده آواهای دینی با اشاره به اینکه تنظیم‌کننده این کار محمد عسکری است، گفت: وی از تنظیم‌کننده‌های جوان استان بوشهری است که ملودی کار برای وی ارسال شد و  مورد استقبال ایشان قرار گرفت.
خانچی با اشاره به جهانی بودن واقعه منا، اذعان کرد: شعر فارسی این اثر نیز تهیه شده است، به احتمال بسیار زیاد این کار به دو زبان عربی - فارسی و تمام عربی ارائه خواهد شد،‌ اثر تمام عربی را برای پخش از شبکه‌های عربی بین‌المللی و اثر فارسی ـ عربی را نیز برای پخش از رسانه‌های مختلف کشور تولید خواهیم کرد.
وی افزود:‌ با توجه به اینکه تعداد زیادی از جانباختگان این حادثه از هموطنان ما هستند، داغ ما بسیار بیشتر از کشورهای دیگر است، تمام تلاش ما این است که کار فاخری تولید شود تا ادای دینی به کشته‌ شده‌ها و خانواده‌های داغدار آنها انجام داده باشیم.
این خواننده آواهای دینی در ادامه در پاسخ به این سؤال که این اثر صرفاً برای جان‌باختگان قرآنی این فاجعه است یا خیر؟ گفت: نگاه ما در این اثر، انسان‌دوستانه بوده است و حتی نگاه ما به جان‌باختگان کشورهای دیگر نیز هست.
خانچی تصریح کرد: در عین حال این اثر را به ارواح مطهر کشته‌شده‌های قرآنی این حادثه،‌ خانواده‌های آنها، مقام معظم رهبری و تمام افرادی که از این فاجعه منقلب شده‌اند هدیه کرده‌ایم.  
وی با اشاره به اینکه این کار تولید شده تا کم‌کاری و بی‌توجهی دولت آل سعود را نیز محکوم کند، گفت: فضای اثر بسیار محزون است. ملودی که برای این کار ساخته شده است، بسیار مورد توجه همکاران در این اثر قرار گرفته است.
این خواننده آواهای دینی در پایان اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم کار مؤثری برای گرامیداشت جان‌باختگان این فاجعه بزرگ انجام داده باشیم.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اخبار روز
برچسب‌ها: فاجعه منا-بیت الاحزان آبادان

تاريخ : دو شنبه 6 مهر 1391 | 17:42 | نویسنده : سید محمد علی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب قالب وبلاگ
  • وب استاندارد
  • وب علی شش
  • وب مقاله عکس