تجاوز رژيم سعودي با حمايت آمريکا به يمن/ شهيد و زخمي‌ شدن ۴۲ نفر تا کنون/ جنگ تمام عياري عليه عربستا
تجاوز رژيم سعودي با حمايت آمريکا به يمن/ شهيد و زخمي‌ شدن ۴۲ نفر تا کنون/ جنگ تمام عياري عليه عربستان آغاز مي‌شود + تصاوير
 
  

منابع پزشکي و امنيتي محلي اعلام کردند بيش از ۱۸ نفر در نتيجه حملات هوايي ائتلافي بين المللي به رهبري عربستان سعودي عليه حوثي‌ها در يمن شهيد و بيش از ۲۴ تن نيز زخمي شده‌اند.


جنگنده‌هاي ارتش رژيم سعودي با مشارکت ۱۰ کشور از جمله پنج کشورعضو شوراي همکاري خليج فارس (به استثناي عمان) از نيمه شب چهارشنبه حملات خود به مناطق مختلف يمن بويژه شهر صنعاء را آغاز کردند که در جريان آن تاکنون ده‌ها نفر شهيد و شماري زخمي شده‌اند.

در اين تجاوز همچنين ۳۰ جنگنده اماراتي، ۱۵ جنگنده کويتي، ۶ جنگنده مغربي، به همراه کشتي‌هاي جنگي کشورهاي مصر و پاکستان مشارکت داشتند.

منابع پزشکي و امنيتي محلي اعلام کردند بيش از ۱۸ نفر در نتيجه حملات هوايي ائتلافي بين المللي به رهبري عربستان سعودي عليه حوثي‌ها در يمن شهيد و بيش از ۲۴ تن نيز زخمي شده‌اند.

بيشتر حملات، مناطق مسکوني نزديک فرودگاه بين المللي صنعاء را هدف قرار داد. اين حملات هوايي همچنين ساختمان‌هاي دولتي و خود فرودگاه، همراه با پايگاه هوايي الديلمي را هدف قرار داد.

گزارش‌هاي ميداني حاکي از آنست که نيروهاي سعودي، يک دفتر متعلق به حوثي‌ها را در منطقه جراف صنعاء بمباران کرده‌اند که اين بمباران، تلفات زيادي به بار آورده است.

گروه‌هاي امداد همچنان در تلاشند اجساد و زخمي‌ها را از زير آوارهاي مجتمع مسکوني «النصر» واقع در منطقه بسيار نزديک به فرودگاه بين المللي صنعاء خارج کنند.

عربستان سعودي در توجيه اقدام نظامي خود در يمن، موسوم به «عاصفة الحزم» (طوفان قاطعيت)، دستيابي حوثي‌ها به موشک‌هاي بالستيک، نيروي هوايي و به طور کلي مسائل امنيتي منطقه‌اي عنوان کرد.

«عادل الجبير» سفير عربستان سعودي در آمريکا در گفتگو با خبرنگاران در توضيح عمليات نظامي کشورهاي عربي عليه حوثي‌ها گفت: استفاده از گزينه نظامي، هميشه آخرين راه حل است. در نتيجه ما اين تصميم را با بي‌ميلي گرفته‌ايم.

وي افزود براي آنکه ما از سيطره حوثي‌ها بر يمن جلوگيري کنيم، ائتلافي متشکل از ۱۰ کشور عربي تشکيل داده‌ايم.

از جمله کشورهاي شرکت کننده درائتلاف مي‌توان به امارات متحده عربي، کويت، بحرين، قطر مي‌توان اشاره کرد. مصر نيز حمايت سياسي و نظامي خود را از اين عمليات اعلام کرده است.

آمريکا نيز اعلام کرده است از نظر اطلاعاتي و تدارکاتي ازعمليات کشورهاي عربي در يمن حمايت خواهد کرد. اما خودش به طور فعال در اين عمليات نظامي مشارکت نخواهد کرد.

خبرهاي تأييد نشده حاکي از آن است که جنبش انصار الله يمن به تجاوز شوراي همکاري خليج فارس به يمن به فرماندهي عربستان در مرزهاي عربستان با يمن پاسخ خواهد داد.

کميته عالي انقلاب يمن از ملت يمن خواسته است عصر امروز در همه استانهاي اين کشور از جمله در صنعاء و در مخالفت با حمله کشورهاي عرب خليج فارس و عربستان به يمن تظاهرات کنند.

رهبران جنبش انصار الله گفته‌اند اين حمله با حمله مشابه پاسخ داده خواهد شد اما نگفتند که اين حمله کجا و چگونه خواهد بود.

شبکه تلويزيوني المسيره يمن خطاب به متجاوزان اعلام کرد طي ساعات آينده شاهد فراخوان براي جنگ تمام عيار عليه عربستان خواهيد بود و مشخص خواهد شد که چه کسي در اين جنگ پيروز خواهد شد.

اين شبکه آورده است اما خيانتکاران و مزدوراني که از جنگ عربستان و آمريکا عليه يمن حمايت مي‌کنند، کساني هستند که نه هويت ملي دارند و نه شرافت و نه مردانگي.

شبکه المسيره به نقل از منابع نظامي گزارش داده است متجاوزان سعودي به دنبال هدف قرار دادن سامانه‌هاي موشکي، فرودگاه‌هاي نظامي و لشگر گارد ملي هستند تا باقي مانده امکانات و توانمندي‌هاي ارتش يمن را نابود کنند.

اين منابع افزوده‌اند يمن شاهد جنگ تجاوزکارانه‌اي است که منطقه را به سوي جنگي خواهد کشاند و عربستان متوجه خواهد شد که با ملتي مسلح و جبهه‌اي روبرو خواهد شد که ۱۹۰۰ کيلومتر طول دارد.

منابع يمني تاکيد کردند تجاوز عربستان، تجاوزي از روي نااميدي و ياس است و قطعا شکست خواهد خورد.

 

 
منبع: ابنا 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اخبار روز

تاريخ : چهار شنبه 12 فروردين 1394 | 18:3 | نویسنده : ع. مقدم |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب قالب وبلاگ
  • وب استاندارد
  • وب علی شش
  • وب مقاله عکس