دولت اسراييل در حال پرورش گوساله موسرخ ! براي ظهور مسيح

دولت اسراييل در حال پرورش گوساله موسرخ ! براي ظهور مسيح 


بر اساس تفاسيرتورات موسى بن مايمون يهود معتقد است خداوند به قوم يهود فرمان داده است كه در پى آمدن روز كيپور معبد سليمان را در كوه سينا بنا كنند و اين فرمان يكى از 613 ميتزاويى (Mitzvot) است كه بنى‏اسراييل دائما متعهد به انجام آن است.

برپايه تفسير موسى بن [فيلسوف و تئولوژيست يهودى]. آفريدگار به قوم يهود دستور داده است كه مكانى را به منظور خدمت به او بنا كنند و در آنجا قربانيهاى خويش را پيشكش كنند و سه بار در سال مراسم جشن و زيارت در آن مكان برپا كنند.

معبد شامل اجزاء و اشياء و جزييات فراوانى مانند شمعدان طلا، ميز، قربانگاه و... است و تمامى اين اشياء از اجزاء ذاتى معبد به حساب مى‏آيند.

مشروح نقشه معبد و اشياء و لوازم آن در رساله ميدوت، در تلمود شرح داده شده است. براساس تعاليم موسى بن، دستور ساخت معبد، فرمانى ابدى است كه نسل به نسل ملزم به انجام آن هستند و اشياء و ملحقات آن جزء ثابت معبد هستند و مى‏بايست به آن بازگردانده شوند.

مسيحا و معبد سليمان

يهود معتقد است كه مسيحا هنوز ظهور نكرده است و عيسى، مسيحى كه مسيحيان معتقد بدانند، پيامبرى دروغين بوده و مسيحا در پى احداث سومين معبد سليمان ظهور مى‏كند و احداث معبد سليمان از مقدمات ظهور اوست.

براساس تعاليم تلمود، مسيحا از خاندان سلطنتى داوود است و امت مشركين (مسيحيان، مسلمانان و...) به‏وسيله او نابود مى‏شوند و بنى‏اسراييل به قدرت جهانى مى‏رسد. يهوديان معتقدند، همانگونه كه سليمان نبى(ع) توبه مشركين را به اين دليل كه براى برخوردارى از نعمات سلطنت سليمان ايمان آورده بودند، نپذيرفت، پس از ظهور مسيحا، نيز توبه غير يهوديان پذيرفته نمى‏شود.

پس از ظهور مسيحا و تثبيت حكومت جهانى يهود، اورشليم بطور شگفت‏انگيزى بازسازى مى‏شود و از سطح كنونى به ارتفاع 10 فرسنگ بالا رفته و از هر سو باز خواهد بود. و تا دروازه‏هاى دمشق گسترش خواهد يافت. معبد در جلال و عظمت خود نوسازى مى‏شود و ظروف مقدس و خيمه اجتماع بازگردانده مى‏شود.

از جمله اشيايى كه قبلاً در معبد سليمان بوده است، صندوق ميثاق است كه يهوديان در پى يافتن آن هستند. نظريه‏هاى مختلفى در رابطه با مكان فعلى صندوق وجود دارد.

برخى معتقدند اين صندوق نيز به همراه ديگر اشياء معبد كه پس از تخريب معبد دوم توسط روميان به سرقت رفت، به واتيكان منتقل شده است و اكنون به همراه ظروف معبد در اختيار پاپ ژان پل دوم قرار دارد.

ديدگاه ديگر اين است كه سليمان نبى(ع) كه با كمك وحى الهى از واقعه ويرانى معبد آگاه شده بود، دستور داده است كه در زير ساختمان معبد، تونلهاى مخفى و پيچ در پيچى ايجاد كنند و صندوق در محفظه يكى از اين تونلها پنهان است.

ديدگاه سوم اين است كه يوشع، پادشاه اسراييل كه چهل سال پيش از ويرانى معبد مى‏زيسته است، دستور مخفى كردن صندوق را داده است.

با وجود اينكه صندوق ميثاق از ملزومات معبد سليمان نيست ولى يهوديان انتظار روزى را مى‏كشند كه اين صندوق پيدا شود.

گوساله سرخ موى

سالهاست كه دولت اسراييل در حال آماده‏سازى مقدمات لازم جهت ساخت سومين معبد سليمان در اورشليم است و تمام مقدمات ساخت معبد توسط خاخامهاى يهودى مهيا شده است. اما آنگونه كه در كتاب «سفر اعداد» [سفر اعداد: بخشى از عهد عتيق كه به ماجراى قوم يهود در دوره سرگردانى در بيابان، مى‏پردازد. قوم يهود پس از آنكه از ساكنان سرزمين موعود مى‏هراسند و از جنگ سر باز مى‏زنند، سرگردان و آواره مى‏شوند. اين كتاب آمار دقيقى از جمعيت اسباط بنى‏اسراييل ارائه مى‏كند. همچنين در اين كتاب احكام و دستورات فقهى متعددى آمده است.] قسمت نوزدهم آمده است، قبل از شروع عمليات ساخت معبد، بايد مراسم تطهير انجام شود و براى انجام آن مى‏بايست گوساله‏اى سرخ موى قربانى شود.

براساس تعليمات يهود، اين گوساله مى‏بايست سرخ موى و بدون هيچ عيب و نقصى باشد و هيچگاه يوغى بر آن بسته نشده باشد و گوساله‏اى نزاده باشد.

اين گوساله در هنگام قربانى حتما بايد 3 ساله باشد.

در روز مراسم، گوساله در مكانى خارج از اردوگاه محل اقامت خاخامها در محوطه معبد، بايد قربانى شود. پس از آن مقدارى از خون او برداشته شده و در جلوى خيمه اجتماع پاشيده مى‏شود.

سپس گاو به همراه پوست، گوشت، چرم، فضولات و خونش تماما به همراه چوب سرو و زوفاى مصرى به وسط آتش انداخته شده و آتش را تا خاكستر شدن گوساله روشن نگاه مى‏دارند. محل قربانى و سوزاندن گاو در كنار كوه زيتون قرار دارد. پس از سوزاندن گوساله، شخصى پاك مى‏بايست خاكسترها را جمع‏آورى كرده و به بالاى كوه زيتون ببرد.

پس از آن توده عظيم خاكستر به جاى مانده را با آب مخلوط كرده و آب تطهير را از آن تهيه مى‏كنند.

از 2000 سال پيش كه معبد سليمان توسط تيتوس امپراتور روم (70 بعد از ميلاد) با خاك يكسان شد، تا به امروز محل معبد از دسترس كامل يهوديان به دور بوده و چون غير يهوديان در آن رفت و آمد داشته‏اند، يهود معتقد است كه قبل از شروع عمليات ساخت معبد كل محوطه معبد كه بنا بر بعضى روايات كل اورشليم قديم را شامل مى‏شود بايد با آب تطهير، تطهير شود.

به همين دليل در طى پنجاه سال گذشته يهوديان و صهيونيستها به منظور آماده‏سازى مقدمات بناى معبد سليمان در پى پرورش گاو سرخ موى هستند. اما هنوز مشكل ديگرى پابرجاست، و آن اين است كه محل قربانى و سوزاندن گوساله كه در نزديكى كوه زيتون قرار دارد به طور كامل تحت كنترل تشكيلات خودگردان فلسطين است.

به همين دليل دولت اسراييل طى چند ماه اخير تلاش گسترده‏اى را به منظور تخليه اين منطقه از ساكنان غير يهودى شروع كرده است.

براساس عقايد يهود به دليل اينكه در اين منطقه غير يهوديان ساكن بوده‏اند قبل از اجراى مراسم قربانى مى‏بايست تطهير شود!

خاخامهاى متعصب عقيده دارند كه حتى وجود يك يا دو تار موى سياه يا سفيد بر بدن گاو مانع ازانتخاب آن براى اجراى مراسم مى‏شود. از طرفى عده‏اى ديگر از آن عقيده دارند كه اين گوساله در اسراييل بايد به دنيا آمده باشد.

در طى چند دهه اخير يهوديان در نقاط مختلف جهان، با استفاده از دانش ژنتيك اقدام به اصلاح نژادى گاو براى توليد گاو سرخ موى كرده‏اند و گزارشهاى متعددى در اين رابطه از سوئد، سوئيس، تگزاس، مى‏سى‏سى‏پى و اسراييل منتشر شده است.

اما در طى سالها تلاش هيچكدام موفق به توليد گوساله‏اى كه تمام موهاى آن سرخ باشد نشده‏اند تا اينكه در سال 1997، در مى‏سى‏سى‏پى موفق به توليد اين گوساله شدند.

دو سال و اندى پيش، به مؤسسه معبد واقع در اورشليم كه مسئوليت اجراى پروژه ساخت معبد سليمان را برعهده دارد، اطلاع داده شد كه بالاخره گوساله مورد نظر در اسراييل به دنيا آمده است.

روز جمعه، پنجم آوريل 2002 خاخام مناخيم مك‏اور و خاخام چيم‏ريچمن از طرف مؤسسه معبد، به مزرعه محل پرورش گوساله سفر كرده و پس از انجام معاينات، مشخصات گوساله را تأييد كردند.

اكنون اين گوساله با تدابير ويژه‏اى نگهدارى مى‏شود و چند ماه ديگر به سن 3 سالگى مى‏رسد. بر پايه عقيده يهود، به دنيا آمدن اين گوساله سرخ موى و در پى آن ساخت دوباره معبد سليمان، حاكى از نزديكى عصر مسيحا است. براساس اين عقيده، مسيحا در پى ساخته شدن معبد ظهور مى‏كند و پايه‏هاى حكومت خود را در اورشليم قرار مى‏دهد، يهوديان از اقصى نقاط جهان به اسراييل آمده و حكومت جهانى يهود را پديد مى‏آورند.

ريچارد لندز، استاد تاريخ دانشگاه بوستن و مدير مركز مطالعات هزاره‏شناسى مى‏گويد:

«به دنياآمدن اين گوساله، درست همان چيزى است كه مردم انتظار آن را مى‏كشيدند، ما مى‏توانيم جنگ آخرالزمان را به راه بياندازيم. اگر خاخامهاى متعصب ارتدوكس يهودى مشخصات اين گوساله را تأييد كنند، تمام يهوديان اسراييل آن را به فال نيك گرفته و نشانه‏اى از آغاز عصر جديد مى‏شمارند.

به هر حال اگر اين گوساله قربانى شود، مسلمين آماده جهاد مى‏شوند پس بهتر است به جنگ بيانديشيم.

به طور حتم پيدا شدن اين گوساله، ماشه انفجار مسجدالاقصى است. اين همان چيزى است كه نيروهاى اطلاعاتى اسراييل بر روى آن حساسند. هرچند كه موضوع درگيرى با اعراب ذهن آنان را مشغول ساخته است.

گروههاى راديكال صهيونيست مى‏توانند اين مأموريت را به انجام رسانند و اين امكان وجود دارد كه برخى تندروهاى يهودى در ارتش اسراييل به كمك آنان بشتابند

بيش از نيم قرن است كه پروژه اكتشاف بقاياى معبد سليمان در طبقه زيرين مسجدالاقصى در حال انجام است و تونلهاى بسيارى در زير مسجدالاقصى كنده شده است و پى را به طور كامل سست كرده‏اند تا در اولين زلزله خفيفى كه در اورشليم رخ مى‏دهد مسجدالاقصى فرو ريزد. در صورت نابودى مسجد الاقصى تمامى تاريخ اسلام در اين منطقه به فراموشى سپرده مى‏شود و سياست كلى دولت اسراييل نيز بر همين منوال است. در سال 1968، فردى يهودى، مسجدالاقصى را به آتش كشيد و به بهانه ديوانگى مسأله وى را مختومه اعلام كردند.

همچنين در 28 ژوئيه سال 1981، به ايستگاه آتش‏نشانى ديوار غربى در قدس دستور داده شد تا 2 واحد ماشين آتش‏نشانى را به ديوار غربى قدس اعزام كنند. يهودا ماير گتز، خاخام ديوار غربى، كه دستور اعزام اين دو واحد ماشين آتش‏نشانى را داده بود وقتى متوجه شد كه آتش‏نشانها عرب هستند، براى جلوگيرى از افشاى زود هنگام طرح حفارى در زير پى مسجد سخره به منظور يافتن اشياء و بقاياى معبد فورا دستور بازگشت دو واحد ماشين آتش‏نشانى را صادر مى‏كند.

آنان تصميم داشتند به منظور تضعيف پى و فرو ريختن مسجد، صدها متر مكعب آب را در تونل عظيم ساخته شده پمپ كنند.

گتز از طرف وزارت امور مذهبى اسراييل به طور محرمانه مأموريت يافته بود كه در زير مسجد به حفر تونل بپردازد.

گتز، براى چند هفته موفق شد كه از افشاى اين راز جلوگيرى كند اما همانگونه كه خاخامهاى ديوار غربى محاسبه كرده بودند، قسمتى از تونل ناگهان فرو ريخت و هنگامى كه خاخامهاى گل‏آلود در حال خروج از تونل بودند، مسلمانان از نقشه آنان باخبر شدند و دهها نفر از مسلمانان در جلوى دهانه تونل تجمع كردند.

و اين خبر به طور گسترده‏اى در رسانه‏ها منتشر شد و مناخيم بگين نخست وزير، يوسف برگ رئيس پليس دستور بسته شدن ورودى تونل را صادر كردند.

در حال حاضر نيز گروههاى تندروى يهودى كه خود را پاسداران معبد سليمان مى‏نامند و عقيده دارند كه مسجدالاقصى بر ويرانه‏هاى معبد سليمان ساخته شده است. بارها براى ويرانى اين مسجد اقدام كرده‏اند.

از سوى ديگر جريان مسيحيان صهيونيست كه در آمريكا شكل گرفته است، عقيده دارند كه ويرانى مسجدالاقصى و ساخت معبد سوم سليمان به جاى اين مسجد شرط ظهور حضرت مسيح(ع) است و بدون ساخت معبد سوم سليمان، مسيح هرگز ظهور نخواهد كرد.

اين جريان به ويژه گروههاى تندرو صهيونيستى وابسته به آن اعتقاد دارند كه خرابه‏هاى معبد نخست و دوم معبد سليمان در زير مسجدالاقصى است و براى ساخت دوباره اين معبد راهى جز ويرانى مسجدالاقصى وجود ندارد.

با توجه به همين اعتقاد، پيروان اين جريان، مبالغ هنگفتى را در اختيار سازمانهاى افراطى صهيونيستى مانند «عطيرات كوهانيم» كه تخريب مسجدالاقصى و يهودى كردن قدس اهداف اعلام شده آنان است، قرار مى‏دهند.

ماه گذشته نيز، رئيس‏جمهور اسراييل، موشه كاتزاو، از نخست‏وزير واتيكان كاردينال آنچلو سودانو خواست با توجه به اينكه عمليات ساخت معبد به زودى آغاز مى‏شود، فهرست گنجينه‏هاى معبد را كه در اختيار واتيكان است را طى ديدار قريب‏الوقوع رئيس‏جمهور اسراييل از واتيكان، ارائه كنند.

رئيس‏ جمهور اسراييل از واتيكان خواسته است كه در اين مورد حساس با اسراييل همكارى كنند.

اهميت اصلى اين درخواست به شمعدان طلاى خالص معبد مربوط مى‏شود كه در حال حاضر به همراه ديگر اشياء معبد، توسط دومنها در سال 70 بعد از ميلاد غارت شد و اكنون اين اشياء در اختيار واتيكان قرار دارد.

پس از ويرانى معبد دوم سليمان و سقوط پادشاهى اسراييل، پادشاه روم، تيتوس به ميمنت اين پيروزى، طاق نصرتى در روم ساخت كه تصوير شمعدان طلا و ديگر اشياء معبد سليمان بر روى آن حك شده است.

براساس گزارش منابع اطلاعاتى موساد، اين اشياء هم‏اكنون در اختيار پاپ است.

در طى ساليان گذشته يهوديان همواره از واتيكان خواسته بودند كه اين اشياء را به آنان بازگردانند، امّا پاپ تا كنون با آن موافقت نكرده است.

ولى اكنون اولين بارى است كه دولت اسراييل درخواستى ديپلماتيك مبنى بر بازگرداندن اشياء معبد را به واتيكان تسليم كرده است.

همچنين منابع اسراييلى اعلام كرده‏اند كه مخالفت پاپ در بازگرداندن اين اشياء تأثيرى بر ساخت معبد ندارد و معبد به زودى در پى تخريب مسجدالاقصى ساخته خواهد شد و حكومت جهانى يهود به‏زودى محقق خواهد شد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: یهودکشکول

تاريخ : پنج شنبه 19 تير 1393 | 14:12 | نویسنده : ع. مقدم |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب قالب وبلاگ
  • وب استاندارد
  • وب علی شش
  • وب مقاله عکس