پشت پرده قراردادهای بزرگ تسلیحاتی عربستان

پشت پرده قراردادهای بزرگ تسلیحاتی عربستان

پشت پرده قراردادهاي بزرگ تسليحاتي عربستان
پشت پرده قراردادهاي بزرگ تسليحاتي عربستان
مدیر مرکز دموکراسی و حقوق بشر عربستان، از دلیل تلاشهای این کشور برای خرید گسترده سلاح و تجهیزات نظامی از کشورهای غربی پرده برداشت.

"علی الیامی" روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه العالم گفت: قراردادهای عربستان برای خرید تانک و خودروهای زرهی از آلمان، و همه خریدهای تسلیحاتی این کشور از آمریکا، انگلیس، آفریقای جنوبی و آمریکای لاتین، به هدف سرکوب تحرکات و جنبشهای داخلی است و نه مقابله با تهدیدهای خارجی و این موضوعی است که مسؤولان سعودی به آن اذعان کرده‌اند.
این فعال عربستانی افزود: مسؤولان سعودی از افزایش اعتراضها و فعالیتهای مردمی نگران هستند؛ به همین دلیل خودشان را برای سرکوب تظاهرات و اعتراضهای مردمی در منطقه "الشرقیه" و دیگر مناطق مرکزی، جنوبی و غربی آماده می‌کنند، و همه این مناطق در آستانه خیزش مردم برای درخواست مطالبات مشروع و سلب شده است.
الیامی خاطرنشان کرد: هدف دیگر مسؤولان سعودی از انبار سلاح، دفاع از حکام و پادشاهان در کشورهای مجاور است؛ مانند آن چیزی که در بحرین روی داد و عربستان نیروها و تجهیزات نظامی خود را برای حمایت از خاندان حاکم به این کشور اعزام کرد و ممکن است این ماجرا در هر کشور یا امیرنشین دیگری که مردم خواستار حقوق خود شوند، تکرار شود.
 

علي اليامي

این معارض عربستانی اظهار داشت: همه مناطق عربستان سعودی شاهد اعتراضها و تحرکات مردمی است، و مسؤولان حاکم از این موضوع مطلع هستند.
وی ادامه داد: عربستان سعودی این تسلیحات را با هزینه‌های هنگفتی خریداری می‌کند، اما نه برای حمایت از خود درمقابل تهدیدهای خارجی؛ زیرا آمریکا و کشورهای غربی این مسؤولیت را برعهده دارند.
الیامی گفت: مردم عربستان خشمگین هستند و مطالبات مشروعی دارند، و با هدیه و بخشش های ملوکانه ساکت نمی شوند.
وی اظهار داشت: مردم عربستان خواستار اصلاح ساختار سیاسی و اجتماعی، ایجاد دموکراسی برای تعیین سرنوشت خود و مشارکت در اداره کشور و تضمین حقوق زنان و اقلیتها هستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اخبار روز

تاريخ : چهار شنبه 18 تير 1393 | 18:2 | نویسنده : ع. مقدم |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب قالب وبلاگ
  • وب استاندارد
  • وب علی شش
  • وب مقاله عکس