واکنش مشکوک آمریکا به فیلم خلیفه داعش
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که کشورش تردیدی در خصوص درستی فیلم منتشر شده از سرکرده داعش ندارد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "جین ساکی" در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: طبیعتا از خبرهای مربوط به ویدیو مطلع شدیم. هیچ توجیهی برای تشکیک در درستی فیلم ضبط شده وجود ندارد.
شنبه گذشته، حامیان گروه تروریستی داعش فیلمی را از نخستین خطبه "ابوبکر بغدادی" خلیفه خودخوانده تروریستها منتشر کردند.
منابع عراقی با ابراز تردید در درستی این فیلم، تأکید کردند که بغدادی پنج شنبه گذشته در حمله هوایی نیروهای عراقی به شهر قائم در غرب استان الانبار مجروح شده، و پس از آن به سوریه منتقل شده است. پارلمان بین المللی امنیت و صلح نیز از فرار بغدادی به سوریه خبر داد و تأکید کرد که این تروریست به دلیل مجروح شدن در عملیات هوایی ارتش عراق در غرب الانبار، به سوریه گریخته است.
دیروز هم "محمد ابراهیم" رئیس کمیته امنیتی شورای استان نینوا اعلام کرد، برخلاف ادعای گروه تروریستی "داعش"، کسی که تحت عنوان خلیفه خودخوانده این گروه، نماز جمعه این هفته موصل را برگزار کرد، "ابوبکر خاتونی" بود و نه "ابوبکر بغدادی".

 

تصويري از فيلم منتشر شده توسط حاميان داعش تحت عنوان نماز جمعه ابوبكر بغدادي در موصل

بسیاری از سیاستمداران و ناظران عراقی، آمریکا را ریشه اصلی ناامنی‌های اخیر و فعال شدن داعش در کشورشان می‌دانند.
شاکر الدراجی عضو فراکسیون ائتلاف دولت قانون در مجلس نمایندگان عراق در همین رابطه گفته است: آمریکا در وقایع کنونی عراق دست دارد و با ارسال اسلحه و تروریست ها به سوریه باعث ناآرام شدن عراق نیز شده است، زیرا این اسلحه و تروریست ها به عراق نیز منتقل می شوند و مجموعاً نحوه تعامل آمریکا با عراق نادرست است.
علاوه بر این خبرهای بسیاری در خصوص آموزش تروریستهای داعش زیر نظر مربیان آمریکایی در اردن وجود دارد. تروریستهایی که پس از آموزش برای جنگ به سوریه اعزام شده و اکنون نیز در عراق در حال جنایت و کشتار هستند.
کم کاری آمریکا در ارتباط با توافقنامه امنیتی خود با عراق، و خودداری از دادن سلاح و تجهیزات و مهمات لازم طبق قراردادهای امضا شده بین دو کشور نیز از دیگر عواملی است که موجب شده عراقی‌ها اطمینان یابند، آمریکا در بحران اخیر نقش عمده ای دارد.
شبکه "سی ان ان" پیشتر نیز به نقل از برخی مسؤولان کاخ سفید اعلام کرده بود که دولت آمریکا تا زمانی که "نوری مالکی" دولت را ترک نکند، به ارتش عراق کمک نظامی نخواهد کرد. امری که به روشنی بیانگر دخالت آمریکا در امور سیاسی و داخلی عراق، و نارضایتی کاخ سفید از نتایج انتخابات اخیر پارلمانی این کشور است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اخبار روز

تاريخ : سه شنبه 17 تير 1393 | 16:32 | نویسنده : ع. مقدم |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب قالب وبلاگ
  • وب استاندارد
  • وب علی شش
  • وب مقاله عکس